Sennheiser HD 228

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 228 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Michel00000 04-05-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

Ik heb deze koptelefoon vandaag binnengekregen, en hij gaat meteen weer terug.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen hier een goed woord voor over hebben?
Koptelefoon wordt verkocht met 'uitstekende bassprestaties'. Ik weet niet of Sennheiser wel eens van 'bass' gehoord heeft, maar deze koptelefoon heeft het absoluut niet!
Dit komt mede omdat het geluidverlies enorm is.
Pas als je de koptelfoon hard tegen je oren aan drukt, komt er wat bass en geluid pas naar boven.

Voor deze prijs zijn er veel betere koptelefoons op de markt!

Ik heb een zwak voor design, en deze koptelefoon vind ik echt mooi. Hij zit ook goed op je oren.
Maar helaas heb je er niks aan als er slecht geluid uit komt.
Ik wil eigenlijk vormgeving geen cijfer gegeven, omdat dit iets persoonlijks is, en het alleen maar het gemiddelde cijfer voor dit product omhoog haalt. En dat is het het niet waard.
De prijs/kwaliteit verhouding van deze koptelefoon is helaas gewoon te slecht.

Echt jammer, had betere verwachtingen bij deze mooie koptelefoon.

Tomtom100 14-11-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

Fijne koptelefoon. Draagt prettig, zelfs bij het hardlopen. Prima sound voor deze prijs. Echter één groot nadeel. Snoertje is zo dun dat inmiddels mijn twee Sennheisers (228 en 238) binnen 3 maanden gesneuveld zijn.
Kortom, zoek nu iets duurzamers.

Wietse94 03-05-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

De 'exlosive bass' van deze hoofdtelefoon vind ik echt onzin. De bass komt alleen tot zijn recht wanneer je de oorkussens tegen je oren aan duwt. Wat natuurlijk erg lastig is! ;) In feite zijn kussentjes gewoon te dik voor de lage tonen om je oor te bereiken! De bass is echter wel goed wannneer je de koptelefoon strak tegen je hoofd aanduwt..

DON VITO 13-04-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

IK HEB HEM eindelijk, na zo een lange tijd zoeken naar de juiste koptelefoon heb ik hem in het wit.
bij de mediamarkt 69,99 en prijs met kwaliteit is Superieur.

de koptelefoon houder die je op je hoofd heen draagt is wel erg smal.
de draad is ook erg smal.
Het geluid is zuiver.
De bass zoals staat beschreven op de verpakking..zuiver, je hoort de bass hartstikke goed, alleen niet aan te raden voor dubstep luisteraars. hiervoor had ik de sennheiser in ear cx300 II die gaf prima geluid totdat de kabel tussen de kastschuivers kwam. toen ben ik overgestapt op de philips sgh 900 ofzo, harde bass perfecte oortjes, totdat ik ze uitleende, waren ze opgeblazen en heb nu de HD228 gekocht perfect geluid mooi wit. ik ben benieuwd hoe lang deze wit blijft.

Remco1991 17-09-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

Nadat mijn WeSC-koptelefoon het veel te snel had begeven door kabelbreuk ben ik voor deze Sennheiser gegaan.

De vormgeving van de koptelefoon vind ik redelijk mooi, hij is wat moderner en strakker dan ik het liefst zou hebben, maar het aanbod in witte koptelefoons is niet heel groot, en Sennheiser staat technisch en qua service goed aangeschreven, dus toch deze gekocht.

De koptelefoon ziet er van voren een beetje apart uit (heel breed), maar dit uit zich zeker in draagcomfort. Omdat de hd228 zo breed is voel je nagenoeg geen druk op je hoofd of oren, en de kussentjes die op de band en oorkleppen zitten zijn echt heerlijk zacht. Je merkt bijna niet dat je hem op hebt. Het enige (kleine) nadeel aan dat de koptelefoon op je hoofd rust ipv vastklemt is dat bij bepaalde bewegingen met je hoofd (bukken of headbangen) de koptelefoon vrij snel van plaats verandert of afvalt.

De geluidskwaliteit van de hd228 is voor de prijs echt uitmuntend! Muziek komt echt tot leven in deze koptelefoon. De bas kan voor échte audiofielen misschien een tikje te overheersend zijn, maar vooral voor liefhebbers van elektronische muziek (house, electro, techno), is deze koptelefoon een uitmuntende keuze. Ook rock en hiphop komen tot hun recht met deze sennheiser.

Vanwege de gesloten oorkappen en de dikke kussentjes waarin de speakers zitten is er nagenoeg geen lekkend geluid, en omgevingsgeluid wordt door de dikke kussentjes ook gelijk gedempt,wat deze koptelefoon ideaal maakt voor in het OV.

Als laatste (niet onbelangrijke) punt: Ik schrok bij het uitpakken van de verschrikkelijk dunne kabel. Mijn ervaringen met koptelefoons leerden me dat kabelbreuk (bij mij in ieder geval) vrij snel optreedt, en hier was ik dus erg huiverig voor. Mijn vermoedens klopten, ik had na 2,5 maand kabelbreuk. De service van Sennheiser maakt echter alles goed, er zit 2 jaar garantie op de koptelefoon, en in tegenstelling tot veel andere merken biedt Sennheiser wél garantie bij kabelbreuk. Ik ben inmiddels 3 weken met mijn 2e koptelefoon in de weer en deze bevalt even goed als de eerste.

Samenvattend: Een geweldige koptelefoon, en een van de beste (als niet dé beste) in zijn prijsklasse. Echt een topkoop dit.

Davon 04-06-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

Ik ben nu 2dagen in bezit van de Sennheiser HD228. Voorlopig ben ik er zeer tevreden over.
Ik ging op zoek naar een hoofdtelefoon met als vereisten:
- degelijke geluidskwaliteit
- comfortabel
- niet te groot
- degelijke 'noise cancellation'
- zelf geen omgevingsgeluid produceren zodat omzittenden op trein of bus geen last van mijn muziek hebben
Voor mij persoonlijk voldoet de HD228 aan al deze voorwaarden. En dit aan een betaalbare prijs.
Noise cancellation is redelijk goed en hij produceert ook niet te veel overlast voor anderen.
Het draagconfort vind ik zeer goed. Ik heb hem al paar keer een paar uur aan een stuk op mijn hoofd gehad en kreeg geen pijnlijke oren dankzij de kussentjes.
Eigenlijk was ik op zoek naar een goedkoper alternatief voor de 'BOSE® Mobile on-ear hoofdtelefoon'. De HD228 is het zelfde type hoofdtelefoon voor minder als 1/3 van de prijs.
Ik vind het in elk geval een aanrader voor wie een hoofdtelefoon zoekt voor gebruik in combinatie met iPod of mp3 speler.

kingmg92 24-02-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

Ik ben al in het bezit van de Sennheiser PX100, maar omdat deze een open klankkast heeft, kan de halve wereld met je mee genieten..
Dus was ik op zoek naar een koptelefoon (liefst van Sennheiser) met een gesloten klankkast.

In de mediamarkt heb ik naar de Sennheiser HD228 geluisterd. Ik vond toen dat er erg goed geluid uit kwam, en na een aantal positieve reviews, heb ik m uiteindelijk maar gekocht.

Toen ik hem uit de verpakking haalde, zag ik meteen dat hij een extreem dun kabeltje had. Toen heb ik m in mn Ipod touch 32gb gedaan. Helaas maakte hij niet goed contact met de Ipod, waardoor er, als ik aan het draadje zat, soms een soort van storing had, of het geluid van de ene kant naar de andere ging..

Terug naar de winkel gebracht, en een nieuwe gekregen. Deze bleek hetzelfde probleem te hebben. Ik weet zeker dat het niet aan mn Ipod ligt, want met andere koptelefoons/oortjes doen hij het wel gewoon.
In de winkel haalden ze er maar even iemand bij die er verstand van had. Hij kwam met het probleem.
Nieuwe Ipods hebben een drie pinnentjes systeem, waardoor het geluid beter doorgegeven wordt. Deze Sennheiser ondersteund dat blijkbaar niet, en daardoor krijg je die storing.. Het ligt dus niet aan de koptelefoon, maar aan de Ipod. Oftewel hij is NIET geschikt voor nieuwe Ipods (geen idee welke hieronder verstaan wordt, die van mij kwam uit Amerika, misschien heeft dat er ook nog mee te maken).

Wel heb ik even naar het geluid kunnen luisteren wat er uit komt. En daar was ik niet erg van onder de indruk, het mist nogal wat hogere tonen, en ook de bas vond ik niet erg overweldigend. Ik heb er niet al te veel verstand van, maar het leek alsof het geluid uit de kamer naast je kwam.

Ik blijf nu toch maar gewoon mn Sennheiser PX100 gebruiken, waar wel echt nagenoeg perfect geluid uit komt, zover ik kan beoordelen..

ikben.. 31-10-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 228

Goeie hoofdtelefoon, heb hem nu een tijdje thuis. Moest wel even wennen aan de bas. Had eerst een sony met een veel minder lage geluidsfrequentie.
Ik zou deze eerder aanraden aan de Hard rock luisteraars dan de Klassiek liefhebbers.